Personlig rådgivning
Over 20 års møbelerfaring
MobilePay og EAN betaling
Fri fragt ved køb over 499 kr.
EAN betaling
Find os på Facebook
Find os på Instagram

Handelsbetingelser 

Fragt

Fri fragt i hele Danmark til brofaste øer.

Fri fragt ved køb over 499,-. Ved køb under 499,- koster fragten 59,-.
Living Trend & Livsstil sørger vi for fri fragt med levering via GLS (med mindre andet angives) til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog at GLS overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato.

Vi sørger for at varen leveres til nærmeste GLS pakkeshop, så er du som kunde ikke afhængig af at være hjemme. 
Du vil modtage en SMS når og hvor varen kan afhentes. 
Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af GLS målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse områder i nogle tilfælde kan vare 2 dage. Living Trend & Livsstil tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering. Som afsender kan du evt. vælge leveringsdatoen én dag tidligere for at kompensere for dette.
Norge, Sverige, Færøerne og Grønland: Send os en mail da vi kan indgå særaftale omkring fragten, på info@livingtrendoglivsstil.dk

Større møbler sendes med Thor Trans Møbeltransport - Disse møbler leveres til fortorvskant på palle.
Vi informerer og giver besked omkring leveringsdag på mail.
VIGTIGT! Fri fragt ved levering af større møbler betinger af, at en stor fragtbil kan køre til den ønskede leveringsadresse uden problemer. Er dette ikke muligt oplys os gerne herom, og en evt. + pris kan oplyses og aftales.

VIGTIGT VED MODTAGELSE AF VARER!

Vi opfordrer dig til følgende når du modtager varer:
Inden du kvitterer for varen at tjekke at der ikke er nogle synlige fragtskader på emballagen eller noget som lyder smadret inde i pakken. I så fald at noterer det på fragtbrevet sammen med din underskrift.

Ved fragtskader og andre reklamationer opfordrer vi dig til:
at tage billeder af skaden på varen (og af emballage hvis den også er skadet) og maile det straks sammen med en nøje beskrivelse af skaden. Mailen skal sendes til: info@livingtrendoglivsstil.dk.
Vi opfordrer dig til altid at beholde den originale emballage. Ved store tunge ting som vitriner og tunge borde vil varen ofte kun kunne transporteres uden fragtskader i den originale emballage. Det er dig som kunde som er ansvarlig for at en evt reklamationsvare, returvare eller byttevare er pakket forsvarligt ind så den ikke får fragtskader på vej retur til os eller retur til leverandøren. Derfor - gem den originale emballage og al anden emballage i øvrigt indtil du ved at du er tilfreds med varen og indtil du ved at du ikke vil reklamere over produktet eller bytte produktet.

Betaling

Living Trend & Livsstil modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort og Mobile Pay Online. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Living Trend & Livsstil krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

Der kan også betales via EAN-nummer.

 ViaBill

Betingelserne kan findes her: https://viabill.dk/kredit/

 Prismatch

Living Trend og Livsstil prismatcher alle varer.

Så hvis du ser en identisk vare til en lavere pris et andet sted, kan du altid få varen til samme pris hos os.

Du kan derfor trygt handle hos os uden at spekulere på, om du kunne have fået varen billigere et andet sted
Living Trend og Livsstil har altid den bedste pris!

 Vilkår for prismatch

Har du set en identisk vare et andet sted til en billigere pris end vores, sælger vi dig altid varen til samme pris. 
Send os dokumentation på hvor du har set varen til en billigere pris ved at sende os et link på mail: info@livingtrendoglivsstil.dk
Det skal fremgå af dokumentationen hvornår tilbuddet er gældende fra og til.
Prismatchen gælder kun for varer som vores konkurenter har på lager.
Prismatchen gælder kun for varer købt i Danmark.
Prismatchen omfatter ikke varer som vores konkurrenter kun sælger i meget begrænset antal som feks: køtilbud, åbningstilbud, lagersalg, oprydningssalg.:
- Når der er tale om sammen lignedelige varer
- Tilbuddet skal være gældende og kunne dokumenteres i købsøjeblikket og være uden begrænsning i køb af antal eller andet.
- Varen skal kunne købes i Danmark
- Ved ophørsudsalg eller lign. forbeholder vi os retten til at afvise anmodningen om prismatch.

Prøv prismatch- det vil du ikke fortryde!

 Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

 

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@livingtrendoglivsstil.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 Fortrydelse af en del af købet 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for hele møbelkategorien, undtagen de lette bistromøbler.

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste 1.000,- + moms.

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

 Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

 Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 Varen sendes til:

Living Trend & Livsstil
Hobrovej 461
9200 Aalborg SV

 Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

 Fortrydelsesret i erhvervskøb

Der er ikke fortrydelsesret i erhvervskøb.

 Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

 Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 Varen sendes til:

Living Trend & Livsstil
Hobrovej 461
9200 Aalborg SV

 Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Det er også muligt selv at levere varen til os på adressen.   

Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Living Trend & Livsstil har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

 B2B

Reklamationsret: 1 måned.

 Persondatapolitik 

 Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr., mailadresse og fødselsdato.

 Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Living Trend & Livsstil og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på livingtrendoglivsstil.dk er Living Trend & Livsstil.

  • Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
    Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@livingtrendoglivsstil.dk
  •  

Klageadgang

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

 

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 18. juni 2018

 

 

 Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Living Trend & Livsstil
Hobrovej 461
9200 Aalborg SV

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

Handelsbetingelser

 

 Fragt

Fri fragt i hele Danmark til brofaste øer.

Fri fragt ved køb over 499,-. Ved køb under 499,- koster fragten 59,-.
Living Trend & Livsstil sørger vi for fri fragt med levering via GLS (med mindre andet angives) til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog at GLS overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato.

Vi sørger for at varen leveres til nærmeste GLS pakkeshop, så er du som kunde ikke afhængig af at være hjemme. 
Du vil modtage en SMS når og hvor varen kan afhentes. 
Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af GLS målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse områder i nogle tilfælde kan vare 2 dage. Living Trend & Livsstil tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering. Som afsender kan du evt. vælge leveringsdatoen én dag tidligere for at kompensere for dette.
Norge, Sverige, Færøerne og Grønland: Send os en mail da vi kan indgå særaftale omkring fragten, på info@livingtrendoglivsstil.dk

Større møbler sendes med Thor Trans Møbeltransport - Disse møbler leveres til fortorvskant på palle.
Vi informerer og giver besked omkring leveringsdag på mail.
VIGTIGT! Fri fragt ved levering af større møbler betinger af, at en stor fragtbil kan køre til den ønskede leveringsadresse uden problemer. Er dette ikke muligt oplys os gerne herom, og en evt. + pris kan oplyses og aftales.

 VIGTIGT VED MODTAGELSE AF VARER!

Vi opfordrer dig til følgende når du modtager varer:
Inden du kvitterer for varen at tjekke at der ikke er nogle synlige fragtskader på emballagen eller noget som lyder smadret inde i pakken. I så fald at noterer det på fragtbrevet sammen med din underskrift.

Ved fragtskader og andre reklamationer opfordrer vi dig til:
at tage billeder af skaden på varen (og af emballage hvis den også er skadet) og maile det straks sammen med en nøje beskrivelse af skaden. Mailen skal sendes til: info@livingtrendoglivsstil.dk.
Vi opfordrer dig til altid at beholde den originale emballage. Ved store tunge ting som vitriner og tunge borde vil varen ofte kun kunne transporteres uden fragtskader i den originale emballage. Det er dig som kunde som er ansvarlig for at en evt reklamationsvare, returvare eller byttevare er pakket forsvarligt ind så den ikke får fragtskader på vej retur til os eller retur til leverandøren. Derfor - gem den originale emballage og al anden emballage i øvrigt indtil du ved at du er tilfreds med varen og indtil du ved at du ikke vil reklamere over produktet eller bytte produktet.

Betaling

Living Trend & Livsstil modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort og Mobile Pay Online. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Living Trend & Livsstil krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

 Der kan også betales via EAN-nummer.

ViaBill

Betingelserne kan findes her: https://viabill.dk/kredit/

Prismatch

 Living Trend og Livsstil prismatcher alle varer.

Så hvis du ser en identisk vare til en lavere pris et andet sted, kan du altid få varen til samme pris hos os.

Du kan derfor trygt handle hos os uden at spekulere på, om du kunne have fået varen billigere et andet sted
Living Trend og Livsstil har altid den bedste pris!

 

Vilkår for prismatch
Har du set en identisk vare et andet sted til en billigere pris end vores, sælger vi dig altid varen til samme pris. 
Send os dokumentation på hvor du har set varen til en billigere pris ved at sende os et link på mail: info@livingtrendoglivsstil.dk
Det skal fremgå af dokumentationen hvornår tilbuddet er gældende fra og til.
Prismatchen gælder kun for varer som vores konkurenter har på lager.
Prismatchen gælder kun for varer købt i Danmark.
Prismatchen omfatter ikke varer som vores konkurrenter kun sælger i meget begrænset antal som feks: køtilbud, åbningstilbud, lagersalg, oprydningssalg.:
- Når der er tale om sammen lignedelige varer
- Tilbuddet skal være gældende og kunne dokumenteres i købsøjeblikket og være uden begrænsning i køb af antal eller andet.
- Varen skal kunne købes i Danmark
- Ved ophørsudsalg eller lign. forbeholder vi os retten til at afvise anmodningen om prismatch.

Prøv prismatch- det vil du ikke fortryde!

Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@livingtrendoglivsstil.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for hele møbelkategorien, undtagen de lette bistromøbler.

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste 1.000,- + moms.

 Varens stand, når du sender den retur

 

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

  Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

 Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 Varen sendes til:

Living Trend & Livsstil
Hobrovej 461
9200 Aalborg SV

 Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

 Fortrydelsesret i erhvervskøb

Der er ikke fortrydelsesret i erhvervskøb.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

 Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 Varen sendes til:

Living Trend & Livsstil
Hobrovej 461
9200 Aalborg SV

 Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Det er også muligt selv at levere varen til os på adressen.   

Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Living Trend & Livsstil har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

 B2B

Reklamationsret: 1 måned.

 Persondatapolitik 

 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr., mailadresse og fødselsdato.

 Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Living Trend & Livsstil og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på livingtrendoglivsstil.dk er Living Trend & Livsstil.

  • Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
    Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@livingtrendoglivsstil.dk
  •  

Klageadgang

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

 

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 18. juni 2018

 

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Living Trend & Livsstil
Hobrovej 461
9200 Aalborg SV

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 


Find os på Instagram
Find os på Facebook